18 Şubat 2010 Perşembe

hhmmm... annemin muhallebisi




Özellikle oğlum Ege ek gıdaya başladıktan sonra benim de çok çeşitli tarifler üretme fırsatım oldu. Pekmezli elma pürelilerden ballı kakaolulara kadar bir sürü çeşit muhallebi denedim. Hatta bir seferinde bir sürü çileği püre yapıp pişirdiğim muhallebinin içine katıp "bi taşım daha" kaynattım. -Ama o çok güzel olmuştu.-



Ama benim bu yaratıcı çabalarımm karşısında Ege her zaman aynı mutheşem teptiyi vermedi. Her çocuğun bir favorisi olur ya, Ege beyin de muhallebide favorisi "anneanne muhallebisi". Çok besleyici olduğuna inandığım bu tarifi herkesle paylaşmak istiyorum. Tabii ki elbette Ege ve Ege gibiler için değil, bizler için de gayet hoş bir tatlı.




Anneanne Muhallebisi;



Malzemeler



1 lt süt


1 tepeleme çorba kaşığı un


1 tepeleme çorba kaşığı buğday nişastası


1 tepeleme çorba kaşığı pirinç unu


1 su bardağı toz şeker


1 yumurta




Yapılışı



Malum tüm malzemeler az süt ile karıştırılır. Topaklar kaybolduğunda kalan süt de ilaave edilerek pişirilir. Yine de çeşitli kazalara karşı çırpma teli yakınlarda bulundurulur.



İsteğe göre kısmına gelelim şimdi. Ben bu tarife un kokusu alması için bir paket vanilya bazen de sakız ekliyorum. İkisi de çok lezzetli oluyor. Yukarıda bahsettiğim gibi meyve püreleri ile pişirilip servis edilebilir. fotoğrafta görülenin içinde ise hindistan cevizi var. Ben bayılıyorum hindistan cevizine. seven herkese de şiddetle tavsiye ederim. Bu ölçülere 2 ya da 3 çorba kaşığı eklenirse harika sonuç alınıyor.



Doğanın mucizesi balı da unutmamak gerekir. Bazı zamanlar da şeker oranını azaltıp içine bal katıyorum bu muhallebinin. Tatlı bir şampanya rengine dönüşüyor. Tadına da Ege Bey doyamıyor...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder